Selasa, 18 Disember 2012

Sekadar berkongsi hasil tangkapan...

Assalamualaikum, Salam Sejahtera & Salam Strike kepada semua...

Sejak akhir-akhir ni, aku agak sibuk dengan tugas harian. Walau bagaimana pun, aktiviti memancing masih lagi berjalan seperti biasa. Tapi hanya sekadar trip solo, ringan dan ringkas. Untuk lembaran kali ini, aku hanya sekadar berkongsi yang kebanyakkan ikan bulan yang berjaya aku tawan...

Sekali sekala melepaskan rindu casting... ini adalah hasil tangkapan dengan menggunakan Yo-Zuri Pin Minnow Rainbow Trout...










































Ekoran hasil yang agak memberangsangkan... aku pergi lagi ke port yang sama... kali ni dengan set fly pulak...

Ini merupakan ikan bulan pertama yang berjaya aku daratkan dengan menggunakan Clouser Minnow.












Tangkapan yang kedua.













Tangkapan yang ketiga.













Boleh dikatakan sangat menyeronokkan... hasil yang agak lumayan sejak aku main fly. Keesokkannya aku turun lagi... tapi port yang berbeza.. susah nak dapat, tapi saiz ikan-ikan di situ jauh lebih besar.


Setelah bertungkus lumus hampir 3 jam, akhirnya berjaya jugak aku menaikkan seekor ikan bulan yang boleh dikategorikan sebagai mega. Ini merupakan ikan bulan yang paling besar berjaya aku naikkan dengan menggunakan fly.









Terima kasih kerana sudi membaca... Salam Strike!!!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan