Ahad, 23 Disember 2012

Fly Tying: Micro Clouser Minnow

Assalamualaikum & Salam Sejahtera....

Cubaan membuat micro clouser minnow. Target utama aku ialah spisis snakehead dan tarpon. Aku guna flashing line sebagai body. Pada fikiran aku, spisis snakehead dan tarpon ialah spisis yang suka menyambar spoon yang kecil-kecil sebab dah banyak kali aku strike haruan dan tarpon dengan micro spoon. Sebab tu la aku guna flash line sebagai body dan tambah supreme hair sebagai tambahan warna semata-mata. Bila aku lihat betul-betul, nampak macam anak udang pun ada jugak. Tak kisah la nampak macam apa pun, ada masa nanti, aku akan test dan baru la kita tahu result dia nanti.


Ini ialah bahan-bahan yang aku guna untuk buat micro clouser minnow.
- Silver flashing line
- Flash Chartreuse Supreme Hair
- Small gold bead chain eyes
- Flash chartreuse Ultra Thread 70 Denier
- #8 Gamakatsu Saltwater Siries SL45 Bone Fish fly hook.






Harap maaf, aku belum sedia untuk tunjuk step-by-step cara-cara nak buat benda-benda macam ni sebab aku pun tengah belajar dan masih lagi dalam proses nak mengasah bakat mengikat flies. Untuk buat clouser minnow ni, boleh buat carian di youtube.

Sekian, Salam Strike!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan