Selasa, 23 Oktober 2012

Jump frog 20 minit

Pagi ni, aku cuma ambil masa sekejap sahaja untuk turun casting. Bukannya apa, sekadar nak mengurangkan rasa demam jump frog.

Keadaan air sangat la cantik pagi ni. Tenang dan agak penuh. Air sedikit keruh ekoran hujan lebat malam semalam. Aku sampai di tempat kejadian lebih kurang dalam pukul 7:35am.









Kali ni, aku guna jump frog warna oren pulak. Ekoran swivel snap aku rosak semalam, jadi untuk hari ini, aku tak mau lagi guna swivel. Aku lebih ikat terus jer. Setelah selesai siapkan joran dan ikat umpan, aku mula memancing lebih kurang pukul 7:40am. Aku target tepat jam 8:00am, aku nak berhenti.






Saat-saat akhir, lebih kurang pukul 7:57am, ada jugak seekor haruan curut sudi menyambar jump frog warna oren ni. Lepas sesi ambil gambar, aku terus bersiap-siap dan pulang ke rumah. Dapat seekor pun jadi la. Sekadar tak kumpau.










Sekian dan Salam Strike!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan