Isnin, 22 Oktober 2012

Demam Jump Frog

Kali ni aku turun sebelah pagi. Semalam, sebelum pergi kerja, aku perasan, keadaan air lebih jernih dan agak penuh. Jadi, pagi ni, aku singgah sekejap layan jump frog dalam setengah jam. Kali ni, aku tak timbang ikan, tak sempat dan tak sabar nak layan jump frog. Macam biasa, teknik yang aku gunakkan ialah, karauan perlahan. Banyak jugak strike aku dapat, mungkin haruan kecil. Yang berjaya ditarik naik cuma 3 ekor. Nyaris-nyaris nak naikkan 4 ekor. Ikan yang last sekali terlepas semasa nak naikkan ke atas tebing.

Ikan yang pertama bersaiz curut. Rasanya-rasanya tak sampai pun 100g.













Ikan yang kedua agak besar. Mungkin lebih daripada 200g tapi tak mungkin lebih 300g.












Ini haruan yang ketiga. Saiz kecik sedikit dari yang kedua. anggaran berat dalam 150-170 gram.












Apa-apa pun, layan jump frog, memang best.

Salam strike!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan