Selasa, 22 November 2011

Hari hari yang lepas

Seperti biasa, di hari-hari yang lepas aku melepaskan gian memancing haruan dengan menggunakan Janggut. Ini merupakan haruan kedua yang berjaya aku naikkan dengan menggunakan 'janggut'.









Suasana pagi hari yang cukup nyaman dan air yang tenang cukup menyegarkan dan menyamankan mata memandang. Walau bagai mana pun, tiada sebarang tangkapan di lokasi ini.









Aku bergerak ke lokasi yang berlainan. Akhirnya berjaya juga aku naikkan 2 ekor ikan bulan. Ikan yang pertama tak sempat aku nak ambil gambar, terlepas semasa tengah 'action' depan kamera. Ntah macam mana, ikan tu boleh terlucut daripada 'hook' dan terus ke dalam air.

Kemudian, aku meneruskan aktiviti 'casting' aku seperti biasa. Aku menerima beberapa sambaran ganas daripada ikan bulan dan akhirnya berjaya juga aku naikkan seekor lagi ikan bulan. Kali ini aku bertarung agak lama sebelum dapat naikkan ikan tersebut.

Walau bagai mana pun, gewang yang aku gunakan telah pun ber'kubur' kerana tersangkut dekat kayu. Terpaksa la aku berhenti memancing dan terus balik rumah. Keesokkannya, aku pergi ke kedai joran cari lagi 3 ekor micro popper untuk dijadikan senjata tarung menentang si bulan tali air Penaga.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan